Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2010

Δικαίωμα «έξωσης» των Γερμανών από τον ΟΤΕ!



Την ώρα που οι Γερμανοί της Deutsche Telekom εξαντλούν κάθε περιθώριο ανοχής της κυβέρνησης, διατηρώντας τον υπόδικο για απιστία κατά του ΟΤΕ, Π. Βουρλούμη, στη θέση του επικεφαλής του Οργανισμού, έγκριτοι νομικοί τονίζουν στο “S”, ότι η κυβέρνηση έχει ένα «μυστικό όπλο» νομικού χαρακτήρα, το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιήσει άμεσα, για να προχωρήσει σε… έξωση της Telekom από το μάνατζμεντ του Οργανισμού!

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του “S”, η διαπραγμάτευση Γερμανών και κυβέρνησης για τη διαδοχή Βουρλούμη βρίσκεται σε τέλμα, με ευθύνη της Telekom: το Μέγαρο Μαξίμου απέρριψε αρχικά κάθε συζήτηση για διαδοχή του κ. Βουρλούμη από κάποιον εκ των στενών συνεργατών του σήμερα (είχαν προταθεί οι Αϊβάζης και Τσαμάζ), όπως απορρίπτει και κάθε συζήτηση για παραμονή ενός υπόδικου για επιζήμια σύμβαση στο «τιμόνι» του Οργανισμού.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν, ότι οι Γερμανοί αρνούνται τις εύλογες προτάσεις της κυβέρνησης, να αναλάβει την ηγετική θέση ο καθηγητής Πληροφορικής του ΜΙΤ, Μ. Μπλέτσας, πρόσωπο που χαίρει της εμπιστοσύνης του Πρωθυπουργού και έχει το απαιτούμενο διεθνές κύρος και επιστημονική γνώση για να αναλάβει την τύχη του Οργανισμού. Αρνητικοί είναι ως τώρα οι Γερμανοί και για τον κ. Νίκο Καραμούζη, τραπεζικό στέλεχος με σημαντικές περγαμηνές, που αν μη τι άλλο έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τον κ. Βουρλούμη (πλην της παραπομπής στο Κακουργιοδικείο, βεβαίως…), αφού και ο σημερινός επικεφαλής του ΟΤΕ προέρχεται από τον χρηματοοικονομικό τομέα.

Η μέχρι στιγμής στάση των Γερμανών καταδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας τις πραγματικές τους προθέσεις για τον ΟΤΕ, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο εκλαμβάνουν το συνεταιρισμό τους με το Δημόσιο στη διοίκηση: η Telekom επιδιώκει με σαφήνεια να περιορίσει το Δημόσιο σε ρόλο παθητικού παρατηρητή και να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του μάνατζμεντ, αγνοώντας το πνεύμα και το γράμμα της συμφωνίας μετόχων, η οποία διαμορφώνει ένα πλαίσιο συναινετικής διοίκησης από κοινού, όσο το Δημόσιο διατηρεί συμμετοχή μεγαλύτερη από το 15%.

Σε αυτό το πλαίσιο, έγκριτοι νομικοί εκφράζουν στο “S” την απορία τους, γιατί ως τώρα η κυβέρνηση δεν έχει αξιοποιήσει ένα ισχυρότατο διαπραγματευτικό –και πραγματικό…- όπλο που έχει στα χέρια της, με το οποίο θα μπορούσε ακόμη και να περιορίσει την Telekom με νόμιμες διαδικασίες σε ρόλο παθητικού μετόχου, ανακτώντας προσωρινά τον πλήρη έλεγχο του μάνατζμεντ. Όπως εξηγούν οι πηγές αυτές,

n Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τον Μάρτιο, αφού περίμενε από τον περασμένο Οκτώβριο σχετική απάντηση του Δημοσίου μάταια, βρίσκεται στα πρόθυρα της εκκίνησης διαδικασίας παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για τη μη υποβολή δημόσιας προσφοράς στους μετόχους πλειοψηφίας από την Deutsche Telekom, όταν απέκτησε το 25% των μετοχών του ΟΤΕ και τον πρώτο ρόλο στη διοίκηση του Οργανισμού.

n Σε πρόσφατη απάντησή του, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή, ο αρμόδιος Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κος Μπαρνιέ ανέφερε τα εξής: «Κατόπιν της καταγγελίας από τον Σύνδεσμο Μελών Χρηματιστηρίων Αθηνών, η οποία αφορά την απόκτηση του ελέγχου του ΟΤΕ, η Επιτροπή απέστειλε επιστολή στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με ημερομηνία 22 Οκτωβρίου 2009, και ζήτησε να αποσαφηνιστεί, μεταξύ άλλων, γιατί στην περίπτωση της απόκτησης μετοχών του OTE από την DT δεν ενεργοποιήθηκε η υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας προσφοράς, καθώς και πώς έχει εξασφαλιστεί η προστασία των συμφερόντων των μειοψηφούντων μετόχων. Η Επιτροπή δεν έχει ακόμη λάβει απάντηση.

n Από την προκαταρκτική εξέταση της Επιτροπής, τόνισε ο επίτροπος Μπαρνιέ, φαίνεται ότι δεν έχουν εφαρμοστεί ορθά οι διατάξεις της οδηγίας σχετικά με τις δημόσιες προσφορές εξαγοράς, και ιδίως οι διατάξεις που αφορούν την υποχρεωτική προσφορά, την προστασία των μειοψηφούντων μετόχων και την ισότιμη μεταχείριση των μετόχων. Συν τοις άλλοις, η δυνατότητα των κρατών μελών να παρεκκλίνουν από τις εν λόγω διατάξεις έχει ερμηνευθεί κατά τρόπο πολύ διασταλτικό. Η Επιτροπή εξακολουθεί να παρακολουθεί τα θέματα αυτά και δεν θα παραλείψει να δώσει συνέχεια τους προσεχείς μήνες».

n Με δεδομένο, ότι η Κομισιόν κατά πάσα βεβαιότητα θα κρίνει ασύμβατη με το κοινοτικό δίκαιο τη διαδικασία απόκτησης του ελέγχου του ΟΤΕ χωρίς την υποβολή δημόσιας προσφοράς, τονίζουν νομικοί, η Ελλάδα έχει μία δυνατότητα να αποφύγει την καταδίκη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: να ενεργοποιήσει άμεσα η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το άρθρο 29 του ν. 3461/2006, με το οποίο ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο η ευρωπαϊκή οδηγία για τις δημόσιες προσφορές. Στο άρθρο αυτό αναφέρεται, ότι σε περίπτωση παράλειψης υποβολής δημόσιας προσφοράς, κατά παράβαση του άρθρου 7, παρ. 1 του νόμου, «η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί, επιπλέον, με απόφαση της, να επιβάλει αναστολή των δικαιωμάτων ψήφου ή και άλλων δικαιωμάτων που απορρέουν από τις κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας τις οποίες κατέχει το υπόχρεο πρόσωπο».

n Με απλά λόγια, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει τη δυνατότητα να επανεξετάσει και να ακυρώσει την αρχική της απόφαση, που φαίνεται τώρα ότι είναι ασύμβατη με το κοινοτικό δίκαιο, με την οποία δόθηκε στους Γερμανούς το δικαίωμα να μην η υποβάλουν δημόσια προσφορά και, ακολούθως, να «παγώσει» τα δικαιώματα ψήφου που κατέχουν στον ΟΤΕ, δίνοντας στο Δημόσιο τη δυνατότητα να ανακτήσει τον έλεγχο του μάνατζμεντ!

Αυτή η λύση, που θα απάλλασσε το Δημόσιο από το βάρος μιας νέας καταδικαστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και θα του επέτρεπε να εκκινήσει εκ νέου τη διαδικασία μεταβίβασης του μάνατζμεντ του ΟΤΕ σε μεταγενέστερο στάδιο αποτελεί ασφαλώς ένα «πυρηνικό όπλο», η χρήση του οποίου θα εξόργιζε όχι μόνο την Deutsche Telekom, αλλά και τη γερμανική κυβέρνηση, σε μια περίοδο θλιβερής εξάρτησης της χώρας από το διεθνή μηχανισμό δανειοδότησης, στον οποίο τον πρώτο λόγο έχει το Βερολίνο.

Η ενόχληση των Γερμανών, άλλωστε, από την ευρωπαϊκή περιπέτεια που ακολούθησε την εξαγορά του ΟΤΕ, φαίνεται και από το γεγονός, ότι μόλις ωρίμασαν οι πρωτοβουλίες της Κομισιόν κατά του Ελληνικού Δημοσίου έκανε την εμφάνισή του σε ημερήσια συντηρητική εφημερίδα άρθρο ειδικού συνεργάτη, δια του οποίου διεκτραγωδούνταν οι φοβερές, δήθεν, συνέπειες που θα είχε για τη χώρα η ανακίνηση με καταγγελίες στην Κομισιόν του θέματος της παράνομης μη υποβολής δημόσιας προσφοράς από τους Γερμανούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτός ο ανώνυμος ειδικός συνεργάτης, που αρθρογράφησε με αρκετό πάθος για τα υποτιθέμενα δεινά που θα γνώριζε ο τόπος, αν δεν συγκαλυπτόταν η παρανομία της προηγούμενης κυβέρνησης και της Telekom, κατά πολλούς ήταν ο ίδιος ο κ. Π. Βουρλούμης!

Σε κάθε περίπτωση, τονίζουν νομικοί, το Δημόσιο οφείλει να γνωρίζει τα νομικά όπλα του στη διαπραγμάτευση με τους Γερμανούς, όπως οφείλει και να καθιστά σαφές στη διοίκηση της Telekom, ότι υπό ορισμένες συνθήκες θα μπορούσε και να τα χρησιμοποιήσει. Ίσως έτσι αντιληφθούν και οι συνομιλητές του υπουργού Οικονομικών, ότι δεν βρισκόμαστε σε περίοδο νέας Βαυαροκρατίας για να επιβάλλουν με αποικιοκρατικό τρόπο τους όρους τους, αλλά οφείλουν να διαπραγματεύονται με καλή πίστη με το Δημόσιο, για μια διοίκηση πραγματικά κοινής αποδοχής. Από την οποία, βεβαίως, θα εξαιρείται ο υπόδικος κ. Βουρλούμης, αφού, όπως επισήμανε με γλαφυρό τρόπο ο βουλευτής της ΝΔ, κ. Π. Καμμένος, δεν μπορούμε να αφήνουμε ένα παιδεραστή να… κρατάει τα παιδιά!