Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

Τεράστιο θέμα με την εξαγορά ΟΤΕ από την D.Τ.


H εξαγορά του ΟΤΕ από την DEUTSCHE TELECOM είχε Πανευρωπαϊκές πρωτοτυπίες.
Πρώτον έγινε χωρίς διαγωνισμό. Το δεύτερο είναι, ότι τελικά το δημόσιο εισέπραξε μόλις 140 εκατ. για να δώσει το κρίσιμο 3% των μετοχών τις οποίες είχε ανάγκη η DEUTSCHE TELEΚOM και το τρίτο είναι ο προκλητικός στραγγαλισμός με την απόφαση της ίδιας της κυβέρνησης της Ν.Δ 112.000 μικρομετόχων. Mάλιστα με καθοδήγηση Οικονομικών Υπουργών της Κυβέρνησης Καραμανλή, η επιτροπή κεφαλαιαγοράς βεβαίωσε ότι...


η Deutsche Τelekom δεν είχε υποχρέωση να κάνει δημόσια προσφορά. Αμέσως μόλις ανακοινώθηκαν τα πρώτα στοιχεία για την εξαγορά από την DEUTSCHE TELEΚOM ποσοστού μετοχών ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου και της εκχώρησης του δικαιώματος διοίκησης στις 5.5.2008, ο Βουλευτής τότε του ΠΑΣΟΚ Χρίστος Βερελής, έκανε ερώτηση στον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών (αρ. ερώτησης 11238/5.5.2008) . Ο τίτλος της ερώτησης ήταν : Δημόσια Πρόταση για τους λοιπούς μετόχους σε περίπτωση εξαγοράς των ποσοστών που κατέχει στον ΟΤΕ η εταιρία MIG και στη συνέχεια συμφωνία μετόχων μεταξύ DEUTSCHE TELEΚOM. και Ελληνικού Δημοσίου.

Δηλαδή, πριν ακόμα γίνει η συμφωνία ο Βερελής είχε θέσει το κεντρικό ερώτημα που είχε και τεράστια οικονομική σημασία. Εάν δηλαδή η DEUTSCHE TELEΚOM έπαιρνε τη διοίκηση του ΟΤΕ αγοράζοντας μόνο τις μετοχές της MIG και ακολούθως ένα μικρό ποσοστό, των μετοχών που ήλεγχε το Ελληνικό Δημόσιο, τότε θα κατέβαλε περίπου 3 δις ευρώ, για την όλη επιχείρηση Στην περίπτωση όμως που θα έκανε δημόσια προσφορά προκειμένου να αγοράσει δηλαδή όλες τις μετοχές των υπολοίπων μετόχων στην ίδια τιμή ανά μετοχή που θα αγόραζε τις μετοχές του δημοσίου και της MIG , τότε το κόστος της DEUTSCHE TELEΚOM θα ανέβαινε στα 6 και πλέον δις. Ευρώ! Δηλαδή θα υποχρεώνονταν η DEUTSCHE TELEΚOM να δαπανήσει περίπου 115% περισσότερα χρήματα για να αποκτήσει τον έλεγχο του ΟΤΕ.

Στη συνέχεια υπήρξε μετά από ερώτηση του Έλληνα τότε Ευρωβουλευτή Παπαδημούλη, τοποθέτηση του Επιτρόπου της Ε.Ε. Mc Creevy και όπου έκανε απολύτως σαφές ότι η άποψη τα επιτροπής είναι ότι έπρεπε να γίνει δημόσια προσφορά και ότι θα υπήρχε παραπομπή της χώρας μας σε περίπτωση κατά την οποία σχετική απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς θα παραβίαζε το πνεύμα της κοινοτικής οδηγίας.

Από τότε λοιπόν είχε γίνει αντιληπτό ότι το κατασκεύασμα Ελληνικής Κυβέρνησης DEUTSCHE TELEΚOM, παρουσίαζε ήδη σοβαρότατη ρωγμή και μένουν, μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, εκτεθειμένοι όλοι όσοι έσπευσαν να εξασφαλίσουν ευχάριστες συνθήκες στην DEUTSCHE TELEΚOM.

Δικαιώνονται αντίστοιχα, όσοι έθεσαν το ζήτημα άμεσα και έλαβαν θέση υπέρ των δικαίων των μικρομετόχων του δημοσίου συμφέροντος και της διαφανούς διαδικασίας που έπρεπε να είχε ακολουθηθεί.



Θέσεις για την υπόθεση είχαν πάρει επίσης ο τότε Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Βενιζέλος, ο οποίος στις 23.6.2008, είχε θέσει το ζήτημα του ελέγχου με την σύμβαση της DEUTSCHE TELEΚOM με βάση το κοινοτικό δίκαιο εάν δεν ακολουθηθεί η διαδικασία της δημόσιας πρότασης. Την ίδια γραμμή ακολούθησε στη συνέχεια και ο τότε εκπρόσωπος τύπου του ΠΑΣΟΚ Παπακωνσταντίνου.

Προσπάθεια μεγάλη κατέβαλε και ο Ευρωβουλευτής Χουντής ο οποίος με ερωτήσεις του το 2009, έθετε το θέμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η τελευταία απάντηση του επιτρόπου Μισέλ Μπαρνιέ επιβεβαιώνει ότι οι διατάξεις που αφορούν την υποχρεωτική προσφορά δεν έχουν εφαρμοσθεί σωστά, και μετά απ΄

όλα αυτά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά διευκρινήσεις από την κυβέρνηση για τον τρόπο πώλησης του μεριδίου του Ελληνικού Δημοσίου στην DEUTSCHE TELEΚOM.

To θέμα το οποίο δημιουργείται είναι πολύ μεγάλο και αναδεικνύει τις μεγάλες ευθύνες της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομίας και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Θεωρείται βέβαιο ότι με την εξέλιξη της Υπόθεσης τεκμηριώνεται ζημία για τους 112.000 μετόχους μικρομετόχους του ΟΤΕ, οι οποίοι κάποια στιγμή δεν θα ζητήσουν βεβαίως την αποκατάσταση από την DEUTSCHE TELEΚOM, αλλά από το Ελληνικό Δημόσιο. Στη φάση αυτή, είναι επείγουσα η ανάγκη, το Ελληνικό Δημόσιο να προβεί σε κατάλληλες νομικές ενέργειες προκειμένου να αποσοβηθεί αυτός ο κίνδυνος και ο μόνος τρόπος τον οποίο μπορεί κανείς να δει ρεαλιστικά σήμερα, είναι μια λύση μετά από διαπραγμάτευση με την DEUTSCHE TELEΚOM

Η ερώτηση Χρίστου Βερελή

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς

Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών

Θέμα : Δημόσια Πρόταση για τους λοιπούς μετόχους σε περίπτωση εξαγοράς των ποσοστών που κατέχει στον OTE η εταιρία ΜΙG και στην συνέχεια συμφωνία μετόχων μεταξύ DEUTSCHE TELECOM και Ελληνικού Δημοσίου



Ο Ν. 3461/2006, αποτελεί ενσωμάτωση στο Εθνικό Δίκαιο της Οδηγίας 2004/25/ΕΚ σχετικά με τις δημόσιες προτάσεις. Η ενσωμάτωση αυτή έγινε το Μάιο του 2006. Στο άρθρο 7, του παραπάνω Νόμου, περιγράφεται με σαφήνεια πότε μια δημόσια πρόταση είναι υποχρεωτική και συγκεκριμένα αναφέρεται: «κάθε πρόσωπο, το οποίο αποκτά κατ’ οιονδήποτε τρόπο άμεσα ή έμμεσα, απευθείας ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του, ή συντονισμένα με αυτό κινητές αξίες και λόγω της απόκτησης αυτής το ποσοστό των δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει το πρόσωπο αυτό άμεσα ή έμμεσα απευθείας ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό, υπερβαίνει το όριο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της υπό εξαγορά εταιρίας, υποχρεούται εντός 20ημερών από την απόκτηση αυτή, να απευθύνει υποχρεωτική δημόσια πρόταση για το σύνολο των κινητών αξιών της υπό εξαγορά εταιρίας…..»

Στο άρθρο 9 ο ίδιος Νόμος ορίζει ότι το αντάλλαγμα που πρέπει να προσφέρει ο προτείνων δεν μπορεί να υπολείπεται από την ανώτερη τιμή που κατεβλήθη για την απόκτηση του συγκεκριμένου ποσοστού το προηγούμενο διάστημα.

Επειδή εάν ολοκληρωθεί, όπως επανειλημμένα έχει διακηρύξει ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, διαπραγμάτευση με την DEUTSCHE TELECOM το ποσοστό που κα κατέχουν από κοινού και σε συντονισμό η DEUTSCHE TELECOM και το Ελληνικό Δημόσιο θα υπερβαίνει κατά πολύ το όριο του 1/3 (33%) που καθιστά υποχρεωτική τη δημόσια πρόταση, είναι βέβαιο ότι θα πρέπει να επακολουθήσει εντός 20ημέρου σχετική δημόσια πρόταση προς όλους τους υπολοίπους μετόχους από την πλευρά της DEUTSCHE TELECOM .

Προκειμένου να μην παραπλανηθούν οι υπόλοιποι μέτοχοι και να προστατευθούν όπως άλλωστε απαιτεί το πνεύμα του Ν. 3461/2006, οφείλουν άμεσα τα δύο μέρη να κάνουν τη σχετική ανακοίνωση επισήμως προς την επιτροπή κεφαλαιαγοράς έτσι ώστε η επιτροπή κεφαλαιαγοράς αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η συμφωνία την οποία προτίθεται να υπογράψει η Ελληνική Κυβέρνηση, να καταστήσει σαφές προς την DEUTSCHE TELECOM με σχετική απόφαση – γνωμοδότησή της την υποχρέωση της τελευταίας να προχωρήσει σε δημόσια πρόταση.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, εάν έχει ήδη θέσει το θέμα υπόψιν της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Αθήνα, 05.05.2008

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΕΡΕΛΗΣ

Πηγή http://www.taseis.net/default.php?pname=Article&art_id=8770