Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2009

Σοβαρές παρατυπίες στις πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών μέσω διαδικτύου



THN προσοχή των Ευρωπαίων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων, εφιστά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις σοβαρές παρατυπίες που γίνονται στις πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών μέσω διαδικτύου στα κράτη - μέλη.





THN προσοχή των Ευρωπαίων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των Ελλήνων, εφιστά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις σοβαρές παρατυπίες που γίνονται στις πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών μέσω διαδικτύου στα κράτη - μέλη.

Η αρμόδια επίτροπος...........

Μ. Κούνεβα παρουσίασε χθες τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 26 κράτη - μέλη καθώς και στη Νορβηγία και Ισλανδία τον περασμένο Μάιο, η οποία κάλυψε 369 ιστότοπους που πωλούν 6 από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρονικά προϊόντα σε καταναλωτές της Ε.Ε. (κινητά τηλέφωνα, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, προσωπικές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής, συσκευές DVD, εξοπλισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών και κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών).

Oπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, το 55% των εν λόγω ιστότοπων παρουσίασε παρατυπίες, ιδίως όσον αφορά την παροχή παραπλανητικών πληροφοριών που έχουν σχέση με τα δικαιώματα του καταναλωτή, το συνολικό κόστος του προϊόντος και τον χρόνο εγγύησης.

Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε έρευνα σε 10 ιστότοπους και καταγράφηκαν σοβαρές παρατυπίες σε 6 εξ αυτών. Υπάρχουν, όμως, και χειρότερα: στην Κύπρο ελέγχθηκαν 12 ιστότοποι και διαπιστώθηκαν παρατυπίες και στους 12.

Η Κομισιόν δεν έδωσε στη δημοσιότητα τους ιστότοπους στους οποίους κατεγράφησαν παρατυπίες. Σε πρώτη φάση, οι εθνικές αρχές θα έρθουν σε επαφή με τις εταιρίες και θα απαιτήσουν από αυτές να διορθώσουν τις ιστοσελίδες τους ή να διευκρινίσουν τη θέση τους. Η δεύτερη φάση προβλέπει την επιβολή ποινών.

Η αξία των λιανικών πωλήσεων καταναλωτικών ηλεκτρονικών αγαθών μέσω διαδικτύου στην Ευρώπη ανέρχεται σε περίπου 6,8 δισεκατομμύρια ευρώ (2007), ενώ ένας περίπου στους τέσσερις καταναλωτές στην Ε.Ε. που αγόρασαν κάποτε κάτι μέσω διαδικτύου αυτό ήταν ένα ηλεκτρονικό προϊόν (συμπεριλαμβανομένης της φωτογραφικής μηχανής). Επίσης, άνω του ενός τρίτου των καταγγελιών σχετικά με τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου που απασχόλησαν το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών το 2007 αφορούσε την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία πρέπει να υπάρχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με το όνομα, τη γεωγραφική διεύθυνση και την ηλεκτρονική διεύθυνση του εμπόρου. Επίσης, οι έμποροι μέσω διαδικτύου πρέπει να παρέχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος καθώς και το συνολικό κόστος (συμπεριλαμβανομένων των φόρων), όλα τα επιπλέον έξοδα αποστολής και τους διακανονισμούς πληρωμής. Η τελική τιμή πληρωμής πρέπει να είναι η ίδια με αυτή που δηλώθηκε στις πληροφορίες που δόθηκαν πριν από την αγορά. Τέλος, πρέπει να παρέχονται στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με το κατοχυρωμένο στην Ε.Ε. «δικαίωμά τους επιστροφής», δηλαδή ένα εμπόρευμα που αγόρασαν εξ αποστάσεως μπορεί να επιστραφεί εντός τουλάχιστον 7 ημερών χωρίς να εξηγούν τον λόγο.
Πηγή: Express.gr
από vendeta στις 10:29