Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009
Ελέγχουν τους υπαλλήλους τους με «μυστικούς» πελάτες
«Μυστικός πελάτης»: αυτή είναι η νέα ειδικότητα υπαλλήλων που προσλαμβάνουν εταιρείες με αρμοδιότητα την αξιολόγηση της συμπεριφοράς και της απόδοσης των υπολοίπων εργαζομένων.
Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι εμφανίζονται ως πελάτες
στην επιχείρηση και στη συνέχεια αξιολογούν τους υπαλλήλους που τους εξυπηρέτησαν. Στόχος των εταιρειών είναι να εντοπίσουν τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πελατών τους, αλλά όπως κατήγγειλε 24χρονος άνεργος στην εφημερίδα Ελευθερία της Λάρισας «ουσιαστικά πληρώνουν για μυστικούς χαφιέδες» αφού από την αξιολόγηση κρίνεται και αν κάποιος θα παραμείνει ή όχι στη δουλειά του.
Ο νεαρός χάρηκε όταν δέχθηκε το τηλεφώνημα από μεγάλη εταιρία που δραστηριοποιείται στο χώρο των τεχνολογιών και στην οποία είχε καταθέσει το βιογραφικό του. Η δουλειά που του επεφύλασσαν, όμως, όπως κατήγγειλε «αποδεικνύει τα νέα ήθη που επικρατούν στο χώρο της εργασίας. Θα επισκεπτόταν υποκαταστήματα της επιχείρησης όπου θα εμφανιζόταν και θα συμπεριφερόταν ως πελάτης. Η δική του δουλειά αφορούσε την «αξιολόγηση» των υπαλλήλων του καταστήματος, σύμφωνα με την «εξυπηρέτηση» που θα του παρείχαν. Και θα ολοκληρωνόταν με τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο θα παρέδιδε στους εργοδότες του, οι οποίοι με τη σειρά τους λαμβάνουν τα «κατάλληλα μέτρα» για τους εργαζόμενους που δεν πληρούν τα «κριτήρια», δηλαδή, αυτούς που δεν λειτουργούν σύμφωνα με τα πρότυπα και τους κανόνες της επιχείρησης!
Ο 24χρονος Λαρισαίος αρνήθηκε τη δουλειά που του προσφέρθηκε λέγοντας ότι δεν τον καλούσαν να κάνει τον μυστικό πελάτη, αλλά τον μυστικό χαφιε. «Και όλα αυτά για 420 ευρώ», πρόσθεσε.
Πηγή http://www.tanea.gr/default.asp?pid=41&nid=4519751