Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Κυριακή, 28 Ιουνίου 2009

Με τα μεγαλύτερα φορολογικά βάρη διεθνώς το κινητό στην Ελλάδα


Του Emad Barsoum*

Aντιμετωπίζει προβλήματα σήμερα η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας; Με μια πρώτη ματιά, φαίνεται ότι τα πράγματα κυλούν ομαλά, καθώς ο κλάδος μοιάζει να επηρεάζεται συγκριτικά λιγότερο από την οικονομική ύφεση. Η ονομαστική διείσδυση έχει αγγίξει το 180%, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, και οι Ελληνες παραμένουν παθιασμένοι χρήστες του κινητού.



Δεν είμαι σίγουρος αν θα συνεχίσουν με το ίδιο πάθος ωστόσο, από τη στιγμή που η πολιτεία προχώρησε στην εφαρμογή πρόσθετων φόρων. Ηδη, η φορολόγηση στη χρήση του κινητού τηλεφώνου στην Ελλάδα ήταν η υψηλότερη ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης και από τις υψηλότερες παγκοσμίως, που σημαίνει ότι ο Ελληνας καταναλωτής μπορεί να πλήρωνε ώς και 10 ευρώ τον μήνα αποκλειστικά και μόνο για φόρο.

Η εφαρμογή πρόσθετων φόρων μπορεί βραχυπρόθεσμα να αποφέρει περισσότερα έσοδα στα ταμεία του κράτους, ωστόσο μακροπρόθεσμα ως πολιτική θα επηρεάσει αρνητικά τη συμπεριφορά του καταναλωτή, με συνέπεια τη μείωση στη χρήση του κινητού, μείωση των εσόδων του κλάδου, λιγότερες αναπτυξιακές επενδύσεις και λιγότερα έσοδα για το κράτος από την απόδοση του ΦΠΑ. Ηδη, διαπιστώνουμε ένα παράδοξο, σε βάρος των πελατών μας: οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας συνεχώς μειώνουν τις τιμές τους και το κράτος συνεχώς αυξάνει τη φορολογία. Ως αποτέλεσμα, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή για την κινητή τηλεφωνία αυξάνεται, ενώ θα έπρεπε να μειώνεται.

Από την πλευρά μας, το ζήτημα αυτό αποτελεί πρόβλημα για τον κλάδο και λειτουργεί ως αναπτυξιακή τροχοπέδη, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση υπηρεσιών νέας γενιάς. Και δεν είναι το μοναδικό ζήτημα που προκαλεί ανησυχία για το μέλλον του κλάδου. Το νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας έχει αποδειχθεί γραφειοκρατικό, αναποτελεσματικό και μη ρεαλιστικό, καθώς η ίδια η πολιτεία δεν διαθέτει τα μέσα για να το υποστηρίξει.

Κατά μέσο όρο χάνονται 30 εκατ. επενδύσεων ετησίως διότι οι ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν μπορούν να υλοποιήσουν πλήρως τα πλάνα τους. Αντέχει η ελληνική οικονομία αυτήν την απώλεια; Εκτιμώ πως όχι. Το πρόβλημα αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, χωρίς άλλες καθυστερήσεις.

Η πολιτεία πρέπει να αλλάξει τον τρόπο που βλέπει την κινητή τηλεφωνία. Πρέπει να πάψει ο κλάδος να θεωρείται η παχιά αγελάδα που «αρμέγεται» για άμεσα έσοδα και να καταστεί για την πολιτεία ένας εταίρος που συνεισφέρει μακροπρόθεσμα στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, ιδιαίτερα στην περιφέρεια που σήμερα μένει πίσω. Η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η τεχνολογία είναι ένα πολύτιμο εργαλείο γεφύρωσης αυτού του χάσματος. Ειδικά η ευρυζωνικότητα είναι μια ευκαιρία για τις τοπικές οικονομίες. Δυστυχώς, καθώς η Tellas αναπτύσσει τις υποδομές της στην περιφέρεια, έχουμε συναντήσει δήμους που ζητούν να εξαιρεθούν από το πλάνο ευρυζωνικής ανάπτυξης. Δεν καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο, αλλά σαφέστατα μπορούμε να τους εξηγήσουμε το αρνητικό κόστος αυτής της απόφασης για τις τοπικές κοινωνίες.

Οι εταιρείες του κλάδου πρέπει επίσης να αλλάξουν. Αλλάζουμε ήδη. Οι πολύπλοκες ταρίφες και υπηρεσίες εγκαταλείπονται. Προχωράμε μπροστά με απλές ξεκάθαρες ταρίφες, πελατοκεντρικές υπηρεσίες και τεχνολογική πρωτοπορία προς όφελος του πελάτη μας.

Μόνο 8 χώρες διεθνώς φορολογούν την κινητή τηλεφωνία περισσότερο από την Ελλάδα και αυτές είναι οι: Τουρκία, Τανζανία, Ουγκάντα, Βραζιλία, Ουκρανία, Ζάμπια, Δομινικανή Δημοκρατία και το Εκουαδόρ.

* Διευθύνων σύμβουλος της WIND Ελλάς

Πηγή http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_28/06/2009__320212