Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009

Ληξιπρόθεσμη τρομοκρατία στο παρά 5'


Της ΕΛΕΝΗΣ ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ
Στόχος είναι να έρθουν στα ταμεία του Δημοσίου έστω και ελάχιστα ευρώ από συνολικές οφειλές που ξεπέρασαν τα 20 δισ. ευρώ την τελευταία τετραετία (6,5 δισ. ήταν το 2005), αποτέλεσμα του ανύπαρκτου εισπρακτικού μηχανισμού.
Η προκήρυξη των εκλογών έπιασε στον ύπνο και το υπουργείο Οικονομικών που φαίνεται να εγκαταλείπει για την ώρα τα σχέδια ανάθεσης της είσπραξης των ληξιπρόθεσμων σε ιδιωτική εταιρεία. Αλλωστε, ο σύμβουλος ιδιώτης που ανέλαβε να κάνει τη μελέτη για το σύστημα είσπραξης των χρεών έναντι 10.000 ευρώ θα την

παραδώσει στα τέλη του μήνα.

Επειδή ο χρόνος πιέζει, τώρα στρέφονται στους εφοριακούς ζητώντας τους να τρέξουν για να μαζέψουν τα χρωστούμενα. Σύμφωνα με χθεσινή εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Αντώνης Μπέζας, δίνονται 22 οδηγίες-εντολές στους εφόρους:

1 Να συστήσουν γραφεία είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών στις μεγάλες εφορίες.

2 Συνεχής παρακολούθηση ως προς τη μηνιαία εξόφληση των δόσεων και τηλεφωνική επικοινωνία με τους οφειλέτες αν δεν πληρώσουν έστω και μία δόση.

3 Οσοι χάσουν το ευεργέτημα της ρύθμισης ειδοποιούνται άμεσα για τη λήψη μέτρων εκτός κι αν ζητήσουν διευκόλυνση τμηματικής καταβολής. Μπορούν να έχουν δεύτερη ή και τρίτη ευκαιρία διευκόλυνσης.

4 Τα Γραφεία υποχρεούνται να κάνουν έρευνα και να εντοπίσουν τους συνυπόχρεους (κληρονόμοι, κηδεμόνες κ.ά.), που έχουν ευθύνη (αστική και ποινική) έναντι του Δημοσίου, καθώς και τους τρίτους (όπως πελάτες επιχειρήσεων που χρωστούν).

5 Παρακολουθούνται εξονυχιστικά όσοι χρωστούν άνω των 50.000 ευρώ και γίνεται έρευνα για τον εντοπισμό των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυπόχρεων.

6 Ζητείται και η συνδρομή χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για πληροφορίες σχετικά με την ακίνητη και κινητή περιουσία των οφειλετών.

7 Το Γραφείο ειδοποιεί γραπτά, τηλεφωνικά ή προφορικά όσους χρωστούν ή τους συνυπόχρεους πριν από τη λήψη αναγκαστικών μέτρων.

8 Απαιτείται ιδιαίτερη μέριμνα για υποθέσεις πλειστηριασμών και πτωχών οφειλετών, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος παραγραφών.

9 Διευκόλυνση τμηματικής καταβολής χορηγείται και σε όσους επικαλούνται πρόσκαιρη αδυναμία άμεσης εξόφλησης.

10 Σε πτωχούς οφειλέτες αποστέλλεται γραπτή ειδοποίηση και τους ενημερώνουν ότι μπορούν να ζητήσουν ευνοϊκό εξωπτωχευτικό συμβιβασμό των χρεών.

11 Ο αριθμός των δόσεων προκύπτει με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια (συντελεστές 1-5 σε οικονομική αδυναμία, 0-4 σε διασφάλιση οφειλής, 0-5 αναλόγως του είδους οφειλής, 0-4 βάσει συμπεριφοράς οφειλέτη, 0-4 ανάλογα με την αιτία που ζητούν διευκόλυνση και 1-4 βάσει κρίσης προϊσταμένου) και τους συντελεστές βαρύτητας.

12 Το ελάχιστο ποσό κάθε δόσης έχει οριστεί σε 146,74 ευρώ και ο αριθμός των δόσεων μπορεί να φθάσει τις 48 μηνιαίες.

13 Διευκολύνσεις χορηγούν ο έφορος για οφειλή μέχρι 200.000 ευρώ, επίσης ο έφορος ύστερα από γνώμη υποδιευθυντή, προϊσταμένου δικαστικού τμήματος και υπεύθυνου δικαστικού γραφείου για οφειλή άνω 200.000 και έως 600.000 ευρώ, καθώς και ο υπουργός Οικονομικών για χρέος 600.001 ευρώ και πάνω.

14 Σε αδυναμία συμμόρφωσης στις μηνιαίες δόσεις που χορηγήθηκαν ο οφειλέτης ζητάει άπαξ επανεξέταση για αύξηση του αριθμού των δόσεων.

15 Το αίτημα εξέτασης διευκόλυνσης συνοδεύεται από παράβολο 5 τοις χιλίοις επί βασικής οφειλής και μέχρι 900 ευρώ. Σε επανεξέταση δεν απαιτείται παράβολο.

16 Δεν λαμβάνονται μέτρα σε βάρος συζύγων για χρέη από φόρο εισοδήματος.

17 Συστήνεται στις εφορίες να μεριμνήσουν ακόμα και για τη σωστή λειτουργία του POS, συστήματος πληρωμής με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.

18 Οι εφορίες χορηγούν αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας μόνο αν ο οφειλέτης έχει ρυθμίσει το χρέος του και συνεχίζει να το εξοφλεί, κι εφόσον δεν χρωστάει κανένα φόρο.

19 Οσοι δεν πληρώνουν τα χρέη τους ή αδιαφορούν κατά την εξόφληση των δόσεων τότε αντιμετωπίζουν αναγκαστικά μέτρα, όπως κατάσχεση, πλειστηριασμό, ποινική δίωξη κ.λπ.

20 Πριν από τη λήψη αναγκαστικών μέτρων απαιτείται γραπτή ενημέρωση και παρέχεται εύλογο χρονικό διάστημα για την τακτοποίηση της οφειλής, ενώ προτείνεται να μη λαμβάνονται μέτρα μόνο για διακοπή ή αναστολή παραγραφής. Συνιστάται για μικρού ύψους οφειλές να επιλέγεται κατάσχεση στα χέρια τρίτων, αν υπάρχουν ακίνητα να δίνεται παραγγελία κατάσχεσης μόνο για ακίνητο ελεύθερο βαρών και αξίας μεγαλύτερης, αλλά όχι πολλαπλάσιας, της οφειλής, σε άμεση είσπραξη έπειτα από μη συνεχή συμμόρφωση του οφειλέτη για το προς κατάσχεση ακίνητο πρέπει να μπορεί να εκδοθεί άμεσα πρόγραμμα πλειστηριασμού, σε κατάσχεση ακινήτων που αποφέρουν μισθώματα κατάσχονται και τα τελευταία στα χέρια του ενοικιαστή, σε οφειλέτες επιτηδευματίες κατάσχονται και απαιτήσεις σε χέρια τρίτων, καθώς και κατάσχεση στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων ή μισθού και συντάξεων άνω των 1.000 ευρώ για κατ' επανάληψη μη συνεπείς οφειλέτες.

21 Η ποινική δίωξη ενεργοποιείται με υποβολή αίτησης στον εισαγγελέα για όσους χρωστούν πάνω από 10.000 ευρώ. Η διαδικασία αναστέλλεται σε συμμόρφωση διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής ή σε ρύθμιση.

22 Και εγγραφή υποθήκης σε ακίνητο ελεύθερο βαρών σε περίπτωση μεγάλου ύψους οφειλής.

http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=79979