Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2009

Πόλεμος "προσφορών" στο εμπόριο


Η οικονομική κρίση έχει «χτυπήσει» ανεπανόρθωτα το εμπόριο αφού σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών έχει παρατηρηθεί πτώση του τζίρου κατά 20%, ενώ η κερδοφορία των καταστημάτων έχει μειωθεί κατά 40%. «Εργαλείο» για την αντιμετώπιση της αδράνειας που καταγράφεται στην αγορά είναι τα 10ήμερα προσφορών σε συγκεκριμένα είδη, που έχει γίνει πλέον καθεστώς στα εμπορικά καταστήματα τα οποία προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες.



Τα εμπορικά καταστήματα για να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη διαδικασία σε περίοδο που δεν γίνονται εκπτώσεις, θα πρέπει να ζητήσουν την άδεια του εμπορικού τους συλλόγου και της αρμόδιας διεύθυνσης της νομαρχίας. Κάθε κατάστημα μπορεί να αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα όσες φορές το ζητήσει αρκεί η αίτηση για μείωση της τιμής να αφορά ένα συγκεκριμένο προϊόν και σε περίοδο που δεν ισχύουν εκπτώσεις. Ο κ. Νίκος Γιαννέτος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, δήλωσε στο Capital.gr ότι για τα μικρότερα καταστήματα η διαδικασία των 10ήμερων προσφορών -εξαιρούμενης της νόμιμης περιόδου εκπτώσεων- αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για να απορροφηθούν αποθέματα και να αυξηθεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων οι οποίες στο σύνολό τους αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα, λόγω της κρίσης.

«Προωθητικές ενέργειες»

Παράλληλα με την προβλεπόμενη διαδικασία μείωσης των τιμών τα πολυκαταστήματα ακολουθούν πολιτικές εκπτώσεων σύμφωνα με τις οποίες με την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων δίνεται δώρο στον πελάτη ένα ακόμα προϊόν ή παρέχονται εκπτωτικά κουπόνια καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Οι συγκεκριμένες ενέργειες έχουν μπει στο στόχαστρο των εμπορικών συλλόγων που κάνουν λόγο για παράνομες προσφορές οι οποίες λειτουργούν σε ένα καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννέτο, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών υπέβαλλε ερώτημα στο Υπουργείο Ανάπτυξης σχετικά με τη νομιμότητα των συγκεκριμένων προσφορών που κάνουν τα πολυκαταστήματα. «Η απάντηση που λάβαμε από το Υπουργείο ήταν πως οι εκπτωτικές πολιτικές που ακολουθούν τα πολυκαταστήματα πέραν των εγκεκριμένων δεκαήμερων προσφορών αποτελούν καθόλα νόμιμες προωθητικές ενέργειες», σημείωσε ο κ. Γιαννέτος και έκανε λόγο για παράνομες προσφορές που καταργούν στην πράξη το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τις εκπτώσεις στη χώρα μας. Επισήμανε δε πως η επιτυχημένη λειτουργία των συγκεκριμένων προωθητικών ενεργειών απαιτεί την ανάπτυξη ενός σοβαρού δικτύου επικοινωνίας με τους πελάτες που μόνο τα πολυκαταστήματα διαθέτουν, αφού η ενημέρωση για τις προσφορές γίνεται μέσω διαδικτύου ή μέσω κινητού τηλεφώνου.

Τα πολυκαταστήματα

Εκπρόσωποι γνωστών πολυκαταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας δήλωσαν στο Capital.gr ότι στην προσπάθεια να κρατήσουν τους πελάτες τους και να αυξήσουν τη συχνότητα των επισκέψεων τους, προχωρούν στις συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες οι οποίες είναι καθόλα νόμιμες, όπως υποστηρίζουν. Σημειώνουν ότι για τη διατήρηση του τζίρου των καταστημάτων στα περυσινά επίπεδα αξιοποιούν ένα συνδυασμό προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Επιδιώκουν παράλληλα, την επιβράβευση των «πιστών» πελατών με την παροχή δωρεάν προϊόντων μετά την κάλυψη ενός ορίου αγορών. Αναλύοντας την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών τους στοχεύουν να πετύχουν διασταυρούμενες πωλήσεις (cross selling) σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Τονίζουν δε πως ο Μάιος και ο Ιούνιος είναι ιδιαίτερα «δύσκολοι» μήνες για την αγορά και για το λόγο αυτό έχουν επιλέξει τη συγκεκριμένη περίοδο για την ανάπτυξη των προωθητικών ενεργειών, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένεται να φανούν μετά τις 15 Ιουνίου.

Πηγή http://www.capital.gr/News.asp?id=749441