Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009

Μεικτή εικόνα από τη λιανική αγορά ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών προϊόντων


Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, φορητών και επιτραπέζιων, έτρεξαν με ρυθμό ανάπτυξης 22,5, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις πως το 2009 θα αποτελέσει άλλη μια πολύ καλή χρονιά για το συγκεκριμένο τομέα.

kagem:για διαβάστε παρακάτω.τα καγέμ τα βγάλατε εκτός ανταγωνισμού κύριοι....



Μεικτά μηνύματα έρχονται από την ελληνική αγορά λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων και συσκευών, με ορισμένες αλυσίδες να μάχονται για την επιβίωσή τους και άλλες να συνεχίζουν -παρά την οικονομική κρίση- την επέκτασή τους.

Με τον ανταγωνισμό στη συγκεκριμένη αγορά να έχει φθάσει στο ζενίθ, η επιβράδυνση της ζήτησης για προϊόντα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά στην Ελλάδα έχει αρχίσει να επηρεάζει όλους τους παίκτες οδηγώντας ορισμένους σε συγκράτηση δαπανών και άλλους σε συνέχιση την επέκτασής τους με στόχο την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων.

Η πλειοψηφία των παραγόντων του συγκεκριμένου τομέα εκτιμά ότι εφέτος οι πωλήσεις συνολικά θα επιβραδυνθούν από 5 έως 10%. Το 2008 η ελληνική αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκε σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών GFK κατά 1% φθάνοντας τα 3,12 δισ. ευρώ.

Οι τελευταίες εκτιμήσεις για εφέτος κάνουν λόγο για πτώση πωλήσεων ενώ το πιο αισιόδοξο σενάριο είναι οι πωλήσεις να διατηρηθούν σε επίπεδα ανάλογα με αυτά του 2008.

Ορισμένοι τομείς όμως, όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, όχι μόνο δεν επηρεάζονται από το δυσμενές οικονομικό κλίμα αλλά αντιθέτως αναπτύσσονται με πολύ υψηλούς ρυθμούς.

Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, φορητών και επιτραπέζιων, έτρεξαν με ρυθμό ανάπτυξης 22,5, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις πως το 2009 θα αποτελέσει άλλη μια πολύ καλή χρονιά για τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου της IDC επιβεβαιώνουν πως και εφέτος οι πωλήσεις των Η/Υ θα περάσουν με άνεση το φράγμα του 1 εκ. ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς πέρυσι οι πωλήσεις έφθασαν τα 1,1 εκ. τεμάχια και εφέτος με προβλεπόμενο ρυθμό αύξησης 20% αναμένεται να κυμανθούν από 1,3 έως 1,45 εκ. τεμάχια.

Η υψηλή ζήτηση για ηλεκτρονικούς υπολογιστές όμως δεν αρκεί για να αντισταθμίσει τη γενικότερη πτωτική πορεία της αγοράς που σε ορισμένες αλυσίδες έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.

Οι εταιρείες

Η Magnet Electric αποτελεί ένα από τα θύματα της κρίσης, καθώς μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα αναμένει το πράσινο φως από τις δικαστικές αρχές για να υπαχθεί στο άρθρο 99, με χρέη που εκτιμάται ότι φθάνουν προς τις τράπεζες τα 16 εκ. ευρώ. Το δίκτυο της Magnet, που λειτουργούσε με τη μορφή συνεταιρισμού, διαμορφώνεται σε περίπου 60 καταστήματα.

Την ίδια στιγμή με επίσημη ανακοίνωσή της η Εικόνα Ηχος ανακοίνωσε ότι κλείνει το υποκατάστημά της στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το οποίο αδυνατεί να καλύψει τα άμεσα λειτουργικά του έξοδα και επιβαρύνει περαιτέρω την εταιρεία.

Οι πωλήσεις του συγκεκριμένου καταστήματος πέρυσι διαμορφώθηκαν σε 1,04 εκ. ευρώ, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2009 οι πωλήσεις του διαμορφώθηκαν σε 211,67 χιλ. ευρώ.

Στρατηγική που έχει στόχο τη μείωση των δαπανών προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα ακολουθεί όμως και η Hλεκτρονική Αθηνών. Για το εννιάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης η εταιρεία παρουσίασε μειωμένο κύκλο εργασιών κατά 12% και ζημιές προ φόρων ύψους 2,2 εκ. ευρώ, ενώ η διοίκησή της προβλέπει ελαφρά βελτίωση από τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 151,8 εκατ. ευρώ από 172,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο νωρίτερα. Ο όμιλος έχει δρομολογήσει κινήσεις αντιμετώπισης της αρνητικής συγκυρίας, όπως η μείωση των δαπανών σε κάθε επίπεδο, ο ορθολογισμός του κόστους διοίκησης και διάθεσης και η βελτίωση της δομής του οργανισμού, ενώ η ρευστότητα παραμένει σε καλά επίπεδα.

Επέκταση

Παρά τη δύσκολη συγκυρία όμως αρκετοί από τους βασικούς παίκτες συνεχίζουν την επέκτασή τους με νέα καταστήματα.

Η Πλαίσιο Computers [PLAr.AT] Σχετικά άρθρα , μια από τις αλυσίδες που παραδοσιακά εμφανίζει σταθερή ανάπτυξη, παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους μείωση κύκλου εργασιών κατά περίπου 14,5%,ωστό βρίσκεται σε στάδιο ολοκλήρωσης σημαντικής επένδυσης στη Μαγούλα που θα αποτελέσει θεμέλιο για την περαιτέρω ανάπτυξη της.

Η εν λόγω επένδυση, η οποία έφθασε τα 26 εκ. ευρώ, δημιουργεί μια βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη της Πλαίσιο, ενώ στα τέλη Ιουνίου αναμένεται να εγκαινιασθεί και το νέο κατάστημα που θα λειτουργεί στις εν λόγω εγκαταστάσεις, με έκταση 1.500 τετ. μέτρα.

Το νέο κέντρο διανομής, συναρμολόγησης και αποθήκευσης στη Μαγούλα παρέχει θέσεις για 28.000 προϊόντα, 11.500 παλέτες και 55 φορτηγά για τη διανομή των προϊόντων, ενώ στεγάζει και τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.

Φιλόδοξα σχέδια για τη χώρα μας έχει όμως και η Fnac, η οποία στοχεύει να φθάσει συνολικά τα 10 καταστήματα στην Ελλάδα και να παρουσιάσει κέρδη το 2012, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε νέα επένδυση 3-4 εκ. ευρώ για τη δημιουργία του τρίτου καταστήματος στη χώρα μας στο κέντρο της Αθήνας.

Η διοίκηση της εταιρείας δηλώνει αρκετά ευχαριστημένη από τις δραστηριότητές τους στην ελληνική αγορά, καθώς ο κύκλος εργασιών τους πέρυσι αυξήθηκε κατά 13%, ενώ για εφέτος, παρά την οικονομική κρίση, οι πωλήσεις τους αναμένεται να εμφανίσουν αύξηση 7%.

Ο επόμενος σταθμός μετά το Μοναστηράκι θα είναι πιθανότατα πάλι στην Αττική με έμφαση στα Ανατολικά ή Δυτικά προάστια, αναμένεται να ακολουθήσει η Θεσσαλονίκη και τέλος άλλες μεγάλες πόλεις όπως η Λάρισα, η Πάτρα και πιθανόν το Ηράκλειο.

Στόχο τα 100 καταστήματα κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους έχει θέσει η Εlectronet η οποία προσέθεσε στο δίκτυό της έξι νέα καταστήματα και ο συνολικός αριθμός πλέον του δικτύου της φθάνει τα 96.Τα νέα αυτά καταστήματα βρίσκονται σε Καρπενήσι, Σπάρτη, Ελευσίνα, Κέρκυρα, Άνοιξη Αττικής, και Θεσσαλονίκη.

Η Multirama [MULr.AT] Σχετικά άρθρα , η οποία πολύ σύντομα θα βρίσκεται εκτός του ταμπλό της Σοφοκλέους, σχεδιάζει και αυτή νέα καταστήματα, όπως και η Public.

Οι δυο αλυσίδες που εκπροσωπούν τα συμφέροντα του επιχειρηματία κ. Πάνου Γερμανού θα επεκταθούν και στο εξωτερικό. Αναλυτικότερα η Μultirama από τις αρχές του έτους και μέχρι σήμερα έχει ανοίξει τρία νέα καταστήματα, ενώ δραστηριοποιείται έντονα στη Βουλγαρία με συνολικά επτά καταστήματα. Η ανάπτυξη της αλυσίδας θα συνεχισθεί και καθόλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς.

Σε ότι αφορά την αλυσίδα Public για εφέτος οι νέες αφίξεις θα είναι πέντε καταστήματα, εκ των οποίων τρία στο εξωτερικό και δυο στην Ελλάδα, πιθανότατα στη Θεσσαλονίκη και στην Αττική στα Νότια Προάστια.

H Μultirama κατάφερε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους να εμφανίσει σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 15,2%, τόσο σε επίπεδο εισηγμένης μητρικής εταιρείας όσο και σε ενοποιημένη βάση.

Συγκεκριμένα σε ενοποιημένη βάση οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 44,1 εκ. ευρώ από 38,3 εκ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σχέδια για τουλάχιστον δυο νέα καταστήματα το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ένα στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη έχει η Media Markt

O γερμανικός όμιλος έκανε πρεμιέρα στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών το Νοέμβριο του 2005 όταν και άνοιξε το πρώτο κατάστημα του στο Μαρούσι. Στο διάστημα που μεσολάβησε έως σήμερα άνοιξε άλλα έξι καταστήματα Media Markt στο Φάληρο, Ρέντη, Περιστέρι, Αργυρούπολη, Θεσσαλονίκη.

Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς ο όμιλος εγκαινίασε στην ελληνική αγορά και την αλυσίδα Saturn με δύο καταστήματ στη λεωφόρο Συγγρού και στο Γέρακα. Το πρώτο κατάστημα Saturn στη λεωφόρο Συγγρού αποτελεί και ένα από τα μεγαλύτερα σε μέγεθος της αλυσίδας σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Aνεπηρέαστος από την οικονομική κρίση όμως εμφανίζεται και ο όμιλος DSGI που ελέγχει τις αλυσίδες Kωτσόβολος και Electroworld, σκοπεύοντας στη δημιουργία νέων καταστημάτων καθόλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς.

Πολύ πρόσφατα εγκαινιάστηκαν τρια νέα καταστήματα Kωτσόβολος σε Κάλυμνο, Θήβα και Σητεία τα οποία αναπτύσσονται με τη μέθοδο του Franchise.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος αναπτύσσει από μόνος του τα Mega Κωτσόβολος και τα απλά καταστήματα μέσω του franchise, ενώ συνολικά ο αριθμός όλων των σημείων πώλησης έχει φθάσει τα 93.

H αλυσίδα Electroworld από την άλλη πλευρά έχει φθάσει σε σύντομο χρονικό διάστημα να αριθμεί ήδη επτά καταστήματα και το αμέσως επόμενο κατάστημα αναμένεται να είναι στην Αθήνα.

Τέλος η εταιρεία Expert συνεχίζει και αυτή από τις αρχές του νέου έτους την ανάπτυξή της, έχοντας προσθέσει πρόσφατα τρία νέα καταστήματα στην Καρδίτσα, στο Αίγιο και στη Νέα Μάκρη Αττικής ενώ είχε προηγηθεί νέο μεγάλο κατάστημα στη Λάρισα το οποίο εγκαινιάστηκε το Μάρτιο και άλλο ένα στη Βέροια.

H Expert διαθέτει σήμερα δίκτυο 117 σημείων πώλησης και σύμφωνα με τη διοίκησή της το μερίδιο αγοράς της διαμορφώνεται στο 15%.

ΜΕΛΙΝΑ ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ