Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2009

Οι χρυσοφόρες επενδύσεις του Π. Γερμανού


Tου Φώτη Φωτεινού

Όλα ξεκίνησαν πριν από 29 χρόνια. Το 1980 στο κέντρο της Αθήνας άνοιγε το πρώτο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης μπαταριών, το οποίο έμελλε να αποτελέσει την αφετηρία για τη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες προϊόντων κινητής τηλεφωνίας.
Στην οδό Εμμ. Μπενάκη ο Πάνος Γερμανός άνοιξε το πρώτο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης μπαταριών. Το σλόγκαν που χρησιμοποιούσε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος ήταν «Από ένα ρολόι μέχρι ένα ελικόπτερο». Το σλόγκαν αποδείχτηκε προφητικό, αν αναλογιστεί κανείς τη σημερινή πολυσχιδή επιχειρηματική δραστηριότητα του Πάνου Γερμανού (Multirama, Public, βιομηχανία Sunlight).
Η πρώτη σημαντική εμπορική συμφωνία κλείνει το 1985. Ο Π. Γερμανός αναλαμβάνει την....



αποκλειστική αντιπροσώπευση των μπαταριών Toshiba, δημιουργώντας παράλληλα «Τμήμα Διανομής Καταναλωτικών Προϊόντων και Μπαταριών». Το 1989 ο Π. Γερμανός στήνει την εταιρεία «Γερμανός Μπαταρίες AE», επεκτείνοντας το δίκτυο καταστημάτων λιανικής. Μάλιστα, ένα χρόνο αργότερα, το 1990 δημιουργείται το πρώτο κατάστημα Γερμανός, με τη μέθοδο του franchise.

Το 1992 θεωρείται έτοςσταθμός, καθώς ο όμιλος Γερμανού κάνει τα πρώτα του βήματα εκτός Ελλάδας, δραστηριοποιούμενος στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης. Δυο χρόνια αργότερα η μαζική είσοδος της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα βρίσκει τον Π. Γερμανό σε ετοιμότητα, καθώς το δίκτυο καταστημάτων του μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, όσο και το ευρύ καταναλωτικό κοινό. Tο 1998 ο Π. Γερμανός κλείνει δύο σημαντικές εμπορικές συμφωνίες. Υπογράφει δύο συμβάσεις για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της Cosmote και της Telestet, αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο δύο πανίσχυρους εταίρους.

Ένα χρόνο αργότερα ιδρύει την εταιρεία Evalue, η οποία δραστηριοποιείται στους τομείς των Call Centers και Customer Relationships Management. To 2000 η εταιρεία εισάγεται στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ενώ στον όμιλο δημιουργούνται δύο νέες εταιρείες, η Germanos Telecom Romaniaκαι η GermanosTelecomBulgaria.

Τo 2001 o κ. Γερμανός πραγματοποιεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα προσέγγισης προς τον ΟΤΕ, υπογράφοντας συμφωνία συνεργασίας με την Globul, θυγατρική εταιρεία του ΟΤΕ, η οποία ασχολείται με την προώθηση των προϊόντων του οργανισμού στη Βουλγαρία. Την ίδια χρονιά, ο επιχειρηματίας προχωρεί στην εξαγορά των δικτύων ECO Contel και TCM στην Πολωνία. Το επόμενο έτος, το 2002, ο όμιλος Γερμανός αναλαμβάνει τη διανομή των προϊόντων του ΟΤΕ σε όλα τα καταστήματα Γερμανός στην Ελλάδα και τη Ρουμανία.

Το 2003 υπογράφει συνεργασίες με Vodafone και Tellas, ενώ αποκτά το 24,7% του μετοχικού κεφαλαίου των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ). H εξωστρεφής πορεία των επιχειρηματικών επιλογών του κ. Γερμανού συνεχίζεται και τα επόμενα χρόνια. Έτσι, το 2004 διευρύνει με εξαγορές και επεκτάσεις το δίκτυο σε Πολωνία, Ουκρανία και Ουζμπεκιστάν.

Το μεγάλο deal όμως δεν έχει ακόμα κλείσει. Αυτό συντελείται το 2006, οπότε η Cosmote εξαγοράζει το δίκτυο καταστημάτων Γερμανός, το οποίο είχε καταφέρει να επιτύχει κύκλο εργασιών άνω του 1 δις. ευρώ, με καθαρή κερδοφορία 63 εκατ. ευρώ.

Η λογική της επιθετικής κίνησης της Cosmote ξεκινά από την ανάγκη της εταιρείας να αποκτήσει δικό της δίκτυο καταστημάτων, καθώς διέθετε τότε μονάχα 22 ιδιόκτητα καταστήματα. Αντίστοιχα, η Γερμανός διέθετε 900 καταστήματα στην Ελλάδα, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την ΠΓΔΜ και την Ουκρανία, ανακοινώνοντας τη πρόθεσή της να επεκταθεί στην Τουρκία και τη Σερβία. Παράλληλα, το 2006 ο επιχειρηματίας ανακοινώνει τη πώληση του μεριδίου που διέθετε στα ΚΑΕ (24,7%) στην εταιρεία Folli Follie.

Μονάχα, στο πρώτο στάδιο των συμφωνιών αυτών, ο κ. Πάνος Γερμανός καρπώθηκε 700 εκατ. ευρώ. Που τα επένδυσε; Η δημιουργία και η εξάπλωση των πολυκαταστημάτων Multirama και Public, αλλά και η διεύρυνση των δραστηριοτήτων της Sunlight αποτελούν απτά παραδείγματα.

Η Sunlight

Ο επιχειρηματίας Πάνος Γερμανός, εξαγόρασε το 1991 τη Sunlight, παράγοντας με τη σειρά του… μπαταρίες. Η εταιρεία Sunlight σχεδιάζει, παράγει και διανέμει συσσωρευτές και συστήματα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας, απασχολώντας περισσότερα από 770 άτομα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το βιομηχανικό συγκρότημα της εταιρείας εδρεύει στο Νέο Όλβιο της Ξάνθης και είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής συσσωρευτών και ολοκληρωμένων ενεργειακών συστημάτων στην Ευρώπη.

Διαθέτει πέντε σύγχρονες μονάδες παραγωγής, όπου σχεδιάζονται, παράγονται και διανέμονται περισσότερα από 1.500 εξειδικευμένα προϊόντα που βρίσκουν εφαρμογές σε τομείς με πολύ υψηλές τεχνολογικές απαιτήσεις, όπως βιομηχανία, μεταφορές, κατασκευές, έργα υποδομής, τηλεπικοινωνίες και άμυνα.

Τα προϊόντα της εταιρείας διατίθενται σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο, με το 70% της συνολικής δραστηριότητας να αφορά σε εξαγωγές.

Η εταιρεία εκπροσωπείται με τοπικούς αντιπροσώπους σε 50 χώρες, ενώ διατηρεί θυγατρικές εταιρίες στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Ουκρανία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και τη Σερβία. Ο κύκλος εργασιών της Sunlight σημείωσε πέρυσι αύξηση πωλήσεων κατά 40%, σε σχέση με το 2007, καθώς οι πωλήσεις ανήλθαν σε 148 εκατ. ευρώ.

Με στόχο την περαιτέρω αύξηση των παραγωγικών της δυνατοτήτων και την αποτελεσματικότερη ανταπόκριση στις νέες προκλήσεις της παγκόσμιας ζήτησης για πηγές αποθήκευσης ενέργειας, η εταιρεία προχώρησε σε μια σειρά επενδύσεων για δύο νέες γραμμές παραγωγής. Η πρώτη γραμμή αφορά στην παραγωγή βιομηχανικών μπαταριών μολύβδου, ενώ η δεύτερη στην παραγωγή διοξειδίου του μολύβδου, ως πρώτη ύλη.

Δυναμική είσοδος στην ψηφιακή τεχνολογία με την αλυσίδα Multirama

ΠΟΛΥ πριν από τα Public ο Πάνος Γερμανός είχε λανσάρει στην αγορά τα καταστήματα Multirama (1996). Έχοντας θέσει ως στρατηγικούς στόχους την ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων, την εφαρμογή τεχνολογίας αιχμής στα own label προϊόντα, το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών και την αύξηση μεριδίου αγοράς σε Ελλάδα και Βουλγαρία, η αλυσίδα ειδών πληροφορικής Multirama κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών που προσέγγισε το 89% στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Μέσα στο 2009, η εταιρεία άνοιξε επτά νέα καταστήματα (το πιο πρόσφατο στην Πάτρα), ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 83, εκ των οποίων επτά στη Βουλγαρία. Με «καύσιμο» τα κεφάλαια της αύξησης κεφαλαίου που πραγματοποιήθηκε πέρυσι, η εταιρεία θα επιδιώξει μέσω επενδύσεων, έμφασης στις προσφερόμενες υπηρεσίες μέσα στο κατάστημα αλλά και στο after sales support, να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά, οριοθετώντας την εμφάνιση καθαρής κερδοφορίας σε διάστημα 2-3 ετών.

Η Multirama ιδρύθηκε το 1996, αποτελώντας το πρώτο εξειδικευμένο δίκτυο καταστημάτων πληροφορικής που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά. Η εξέλιξη της εταιρείας συμπορεύτηκε με την ανάπτυξη και τις εξελίξεις στις αγορές της πληροφορικής και της υψηλής τεχνολογίας, με στόχο τη πλήρη κάλυψη του πελάτη σε προϊόντα πληροφορικής και ψηφιακής τεχνολογίας.

To 2000 η Multirama εισήχθη στο Χ.Α., ενώ το 2001 δημιούργησε μονάδα παραγωγής οwn label προϊόντων (Multirama PC, Builtto Order PC & Multirama Notebook). Το 2005 η εταιρεία εισέρχεται στην αγορά της Βουλγαρίας, ενώ τον επόμενο χρόνο υλοποιούνται τα εγκαίνια του καταστήματος στο Τhe Mall, συνολικού εμβαδού 1.500 τ.μ.

Το 2007 υλοποιήθηκε ανανεωμένη εταιρική ταυτότητα με νέο λογότυπο, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση του δικτύου, με νέα καταστήματα άνω των 1.000 τ.μ. Το 2008 η Multirama ενδυνάμωσε τη παρουσία της στην Βουλγαρία με ένα επιπλέον κατάστημα (σύνολο 3), ενώ ένα χρόνο αργότερα υλοποιήθηκε η έξοδος της εταιρείας από το Χ.Α.

Υπενθυμίζεται ότι το 2008 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Multirama παρουσίασε σημαντική άνοδο κατά 12,3%, καθώς ανήλθε στα 173,6 εκατ. ευρώ από 154,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η αύξηση προήλθε από την αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου καταστημάτων της εταιρείας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και την διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων. Ωστόσο το περιθώριο μεικτού κέρδους του ομίλου παρέμεινε σταθερό, με αποτέλεσμα τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά από φόρους να προσεγγίσουν ζημίες ύψους 4,73 εκατ. ευρώ από ζημίες 2,84 εκατ. ευρώ.

Στόχος τα 20 καταστήματα Public μέχρι το 2012

Η PUBLIC αποτελεί την ελληνική αλυσίδα πολυκαταστημάτων ψυχαγωγίας, η οποία στοχεύει να αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες όλων, όντας το τελευταίο «επιχειρηματικό τέκνο» του κ. Γερμανού.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2005, προσφέροντας ευρεία γκάμα προϊόντων τεχνολογίας και πολιτισμού για απαιτητικούς επισκέπτες / καταναλωτές, οι οποίοι μπορούν να βρίσκουν ενημέρωση σε τομείς που μπορεί να φαίνονται διαφορετικοί, αλλά λειτουργούν συμπληρωματικά, όπως ήχος και εικόνα, Ίντερνετ και επικοινωνία, υπολογιστές, μουσική, ταινίες και βιβλίο.

Για το 2009 η διοίκηση της εταιρείας πραγματοποιεί συνολικές επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία δυο ακόμη φυσικών καταστημάτων και ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Η εταιρεία, η οποία διαθέτει 6 καταστήματα, εγκαινίασε πρόσφατα το δεύτερο της σημείο στη Κύπρο, αλλά και το αντίστοιχο των Ιωαννίνων, προσδοκώντας, ως τα τέλη Δεκεμβρίου, να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στον Πειραιά, αλλά και στη Βάρνα της Βουλγαρίας. Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό κατάστημα, αναμένεται να είναι στον «αέρα» τον Δεκέμβριο του 2009.

Για το 2010, η Public προγραμματίζει τη κατασκευή εφτά επιπρόσθετων καταστημάτων σε Ηράκλειο, Λάρισα, Πάτρα, Σόφια, Λάρνακα και Μπουργκάς, καθώς επίσης και στη Θεσσαλονίκη, στη στοά ΧΙΡΣ, με ορίζοντα λειτουργίας το Πάσχα του 2010.

Συνολικά, η εταιρεία εκτιμά ότι, ως το 2012, θα διαθέτει δίκτυο 20 καταστημάτων, με σύνολο επενδύσεων 50 εκατ. ευρώ. Πάντως, για το 2009 η διοίκηση της Public αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 17% και 5% σε ό,τι αφορά τα ίδια καταστήματα. Υπενθυμίζεται ότι ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας ανήλθε πέρυσι στα 44 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 10 εκατ. ευρώ προέρχονταν από τη κυπριακή αγορά.

Πηγή http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=34&artid=77266