Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2009

Δεν ωρίμασαν οι συνθήκες για συγχώνευση ΟΤΕ και Cosmote(Πιο αναλυτικά)


Του Β. Μανδραβελη

O OTE χρειαζόταν την Deutsche Telekom καθώς, σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της Cosmote, κ. Μιχάλη Τσαμάζ, τα global brands είναι εκείνα που επιβιώνουν μακροπρόθεσμα. Σύμφωνα με το στέλεχος της Cosmote, σε αναπτυσσόμενες αγορές, μέτοχοι κι επιχειρήσεις, τους βολεύει να έχουν μικρές και ευέλικτες επιχειρησιακές μονάδες. «Αλλωστε», παραδέχεται, «σε μια ανοδική αγορά, οι περισσότεροι -εργαζόμενοι, μέτοχοι, επενδυτές- είναι ευχαριστημένοι. Η κατάσταση αλλάζει άρδην, μόλις η αγορά ωριμάσει ή εισέλθει σε κρίση». Και στις τηλεπικοινωνίες, όπου συμβαίνουν και τα δύο ταυτόχρονα, πλέον αυτό που

μετρά περισσότερο είναι το μέγεθος και οι συνέργειες.

Ο επικεφαλής της Cosmote αναφέρει ως χαρακτηριστική περίπτωση ισχύος στην αγορά το iPhone της Apple. Πριν από τη συμφωνία ΟΤΕ-D.T., η Cosmote είχε ενδιαφερθεί να φέρει το iPhone στην Ελλάδα. «Η Apple, δυστυχώς, ποτέ δεν απάντησε στο αρχικό αίτημα της Cosmote», λέει, υπογραμμίζοντας όμως ότι κάτι τέτοιο είναι φυσιολογικό να συμβαίνει. Tελικά, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας κατάφερε να φέρει την πολυπόθητη συσκευή στην ελληνική αγορά ώστε ν’ ανταγωνιστεί τη Vodafone, μέσω της D.T. «Ορθώς, επομένως, έγινε η συμφωνία με την D.T. Μην ξεχνάτε ότι η Cosmote είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, αλλά σε διεθνές επίπεδο ανταγωνίζεται παίκτες ισχυρότερους από την ίδια, αλλά και από τον όμιλο OTE στο σύνολό του».

Τη συμφωνία των δύο βασικών μετόχων του ΟΤΕ, που πολλοί χαρακτήρισαν ως «δύσκαμπτη», ο κ. Τσαμάζ αποφεύγει να την σχολιάσει. Οι συμφωνίες υλοποιούνται από ανθρώπους και μια «δύσκολη» συμφωνία μπορεί να ευοδωθεί και το αντίστροφο. «Το καλύτερο συμβόλαιο να έχεις στα χέρια σου», σημειώνει, «αν οι άνθρωποι που θα το χειριστούν δεν είναι εκείνοι που πρέπει, εύκολα μπορούν να το οδηγήσουν στα δικαστήρια. Αντίθετα, ένα δύσκολο συμβόλαιο μπορεί να λειτουργήσει και θετικά».

Προς την κατεύθυνση αυτή, καταλυτικό ρόλο θα διαδραματίσει η παρουσία του προέδρου του ΟΤΕ κ. Π. Βουρλούμη. Ο κ. Τσαμάζ χαρακτηρίζει τον πρόεδρο του ΟΤΕ ως «εγγύηση» για τη διασφάλιση των συμφερόντων των δύο βασικών μετόχων του ΟΤΕ, ενώ ερωτηθείς αν θεωρεί δεδομένη και την παραμονή του κ. Βουρλούμη στο τιμόνι του ΟΤΕ μετά τον ερχόμενο Ιούνιο, παραπέμπει στον ίδιο. «Νομίζω ότι ο ίδιος θ’ αποφασίσει αν πρέπει να φύγει ή όχι. Γιατί όμως δεν ρωτάτε τον ίδιο;».

Σε ό,τι αφορά τους επιχειρησιακούς στόχους της εταιρείας, ο επικεφαλής της Cosmote χαρακτηρίζει δύσκολη χρονιά το 2009, αποφεύγοντας να δώσει κάποια καθοδήγηση για την πορεία των μεγεθών της. Θεωρεί ότι οι μειώσεις των τελών τερματισμού που επιβάλλει η ρυθμιστική αρχή (ΕΕΤΤ), σε συνδυασμό με την αύξηση του ανταγωνισμού, κάνει δύσκολη την αναπλήρωση των χαμένων εσόδων από έσοδα νέων πελατών. «Η μόνη δέσμευση που αναλαμβάνουμε είναι η διατήρηση του μεριδίου αγοράς μας και στην παρούσα χρονιά», λέει, απειλώντας τους ανταγωνιστές της εταιρείας ότι η Cosmote θ’ ακολουθήσει οποιοδήποτε πόλεμο τιμών προκληθεί στην αγορά.

Aναφερόμενος στο θέμα συγχώνευσης των δραστηριοτήτων μεταξύ σταθερής και κινητής τηλεφωνίας της D.T. στην Γερμανία, ο κ. Τσαμάζ αναφέρει ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί στην Ελλάδα, τουλάχιστον στο ορατό μέλλον. «Δεν έχει νόημα μια συγχώνευση ΟΤΕ και Cosmote. Στη Γερμανί,α η συγχώνευση Τ-Online με την Telekom έχει νόημα γιατί είναι διαφορετικό το επίπεδο ωρίμανσης των δύο επιχειρήσεων. Δεν μπορείς να προσπαθήσεις το ίδιο στην Ελλάδα, όταν έχει διαφορετικά πράγματα. Για παράδειγμα, ο ΟΤΕ έχει μισθοδοσία που αντιστοιχεί στο 30% των εσόδων του και στη Cosmote το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 6,5%».

Ως έναν επιπλέον παράγοντα που συνηγορεί στην ανεξαρτησία της Cosmote από τον ΟΤΕ, είναι και αυτός της ρύθμισης. «Το χειρότερο που θα μπορούσε να συμβεί στην περίπτωση αυτή», αναφέρει, «είναι να μπει και η Cosmote σε ένα καθεστώς διευρυμένης ρύθμισης. Θεωρώ ότι η δέσμευση του προέδρου του ΟΤΕ, ότι δεν τίθεται θέμα συγχώνευσης (των δύο επιχειρήσεων), ισχύει». Το ίδιο ισχύει και για τη φημολογούμενη συγκέντρωση των δικτύων πωλήσεων. Ο κ. Τσαμάζ θεωρεί δύσκολη -αν όχι αδύνατη- μια συγχώνευση δικτύων, καθώς στα δίκτυα αυτά περιλαμβάνονται ιδιόκτητα καταστήματα (OTEshops, Cosmote Shops) και καταστήματα που λειτουργούν με δικαιοχρησία (Γερμανός). Ο ίδιος, ωστόσο, αφήνει ανοιχτό το θέμα rebranding της αλυσίδας Γερμανός π.χ. σε Cosmote Shops, αλλά ως θέμα δεν έχει τεθεί στην επιχείρηση. «Επομένως, δεν μπορεί να συμβεί κάτι πριν μεσολαβήσουν δύο χρόνια».

Ερωτηθείς αν η Cosmote και ο όμιλος ΟΤΕ «θα βγάλουν τα χρήματά τους» από τη εξαγορά της Γερμανός, ο κ. Τσαμάζ είναι καταφατικός. Ο ίδιος αποδίδει την αύξηση του μεριδίου της Cosmote στο δίκτυο Γερμανός, ενώ θεωρεί ως απίθανο να είχε καταφέρει ο όμιλος Cosmote να προσθέσει 5,2 εκατ. νέους πελάτες το 2008, χωρίς τη συμβολή των συγκεκριμένων καταστημάτων. «Το πιο σημαντικό όμως», καταλήγει, «είναι ότι η απόφαση εξαγοράς της Γερμανός απενεργοποίησε τον αποφασιστικότερο παράγοντα διαμόρφωσης των μεριδίων στην αγορά. Οταν, μάλιστα, αυτόν τον παράγοντα τον βάζεις να λειτουργήσει για λογαριασμό σου, τότε υπ’ αυτό το πρίσμα, θεωρώ ότι το στοίχημα ήδη έχει κερδηθεί».

Αύξηση μεριδίου και νέες υπηρεσίες οι στόχοι της Cosmote

Από τα 375 εκατ. ευρώ που θα διανείμει φέτος ο ΟΤΕ ως μέρισμα, τα 250 εκατ. ευρώ προήλθαν από την Cosmote.

Αυτό ήταν το μέρισμα που διένειμε η Cosmote στους μετόχους της –δηλαδή στον ΟΤΕ– και είναι ίσο με το μέρισμα που διέθεσε και το 2008 για τη χρήση του 2007.

Ο όμιλος Cosmote είχε αύξηση καθαρών κερδών 30% μέσα στο 2008 –μια από τις υψηλότερες αυξήσεις στα τελευταία χρόνια–, με τα συνολικά καθαρά κέρδη να πλησιάζουν πλέον το μισό δισ. ευρώ.

Η κρίση όμως δεν αποκλείεται να επηρεάσει την κερδοφορία μέσα στο 2009. «Δεν μπορείς να ισχυριστείς ότι (η κρίση) δεν σε αγγίζει. Οσο και ανελαστικές να είναι οι δαπάνες της επικοινωνίας, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος θα σε αγγίξει», λέει ο κ. Τσαμάζ. Κατά τον ίδιο, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν δύο επιλογές: είτε να «κλέψουν» μερίδιο είτε να φέρουν νέες υπηρεσίες. Και η Cosmote θα επιδιώξει και τα δύο.

Τέλος, σε ό, τι αφορά την πώληση της Cosmofon, o κ. Τσαμάζ τη χαρακτηρίζει επιτυχή, δεδομένης της χρηματοοικονομικής συγκυρίας.

Η εταιρεία που πουλήθηκε αντί 190 εκατ. ευρώ, «άφησε ένα μικρό κέρδος στον όμιλο», αλλά το πιο σημαντικό είναι η χρήση των κεφαλαίων. «Τα χρήματα που πήραμε από την Cosmofon θα φανεί αν είναι πολλά ή λίγα από τη χρήση τους που θα γίνει», λέει χαρακτηριστικά.
Από http://news.kathimerini.gr