Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2009

Πως ο Ο.Τ.Ε. «σκοτώνει» τους ανταγωνιστές του


Εναν εξαιρετικά ενδιαφέρον όσο και επιθετικό τρόπο πώλησης ακολουθεί τους τελευταίους μήνες ο Ο.Τ.Ε. για να επανακτήσει τις γραμμές σταθερής τηλεφωνίας που έχει απολέσει τα τελευταία χρόνια από τους υπόλοιπους εναλλακτικούς παρόχους. Παραβιάζοντας κάθε έννοια των συναλλακτικών ηθών αλλά και κινούμενος στα όρια της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων του κάθε καταναλωτή ο Ο.Τ.Ε. μέσω ενός γιγαντιαίου call center που έχει στήσει επικοινωνεί με πελάτες σταθερής τηλεφωνίας άλλων εναλλακτικών παροχών, και κυρίως αυτών που έχουν πρόσφατα αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα, και προσπαθεί με ευγενικό τρόπο να ανακτήσει τις γραμμές σταθερής τηλεφωνίας από τους

εναλλακτικούς αυτούς παρόχους.
Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας με τους πελάτες των εναλλακτικών δικτύων ο Ο.Τ.Ε. κάνοντας προφανώς κατάχρηση της εμπιστευτικής πληροφόρησης που κατέχει λόγω της δεσπόζουσας θέσης του στην αγορά των τηλεπικοινωνιών ανακοινώνει στον πελάτη ακόμα και σε ποια εταιρεία ανήκει γραμμή του σε περίπτωση που αυτός το έχει ξεχάσει.
Αν αυτή η εταιρεία είναι κάποια από αυτές που αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα η κατά τα λοιπά ευγενέστατη τηλεφωνήτρια ενημερώνει πλήρως τον καταναλωτή για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν θα είναι πια σε θέση να τον εξυπηρετήσει και γι' αυτό καλό θα ήταν να επιστρέψει στον Ο.Τ.Ε.
Στη συνέχεια η τηλεφωνήτρια τον ρωτάει αν θέλει να επιστρέψει στο δίκτυο του Ο.Τ.Ε. και αν εκείνος συμφωνήσει του ανακοινώνει ότι σε δέκα λεπτά θα τον καλέσει κάποια άλλη κοπέλα για μια « τυπική επιβεβαίωση» όπου ο καταναλωτής θα πρέπει να πει ότι θέλει να επιστρέψει στο δίκτυο του Ο.Τ.Ε. επιστροφή η οποία θα λάβει χώρα μέσα σε δέκα εργάσιμες ημέρες.
Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πόσες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας παραβιάζει συγκεκριμένη τακτική καθώς αυτό είναι ένα θέμα με το οποίο θα πρέπει να ασχοληθεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι τέτοιου είδους πρακτικές δεν αρμόζουν σε μια από τις μεγαλύτερες αν όχι την μεγαλύτερη εταιρία της χώρας μας.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο ΟΤΕ συνελήφθη… στα πράσα από την ΕΕΤΤ για τα υψηλά τέλη παρακράτησης που επέβαλε στις κλήσεις από συνδρομητές του δικτύου του προς δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.Όπως εξηγεί σε σχετική ανακοίνωση η ΕΕΤΤ, ο ΟΤΕ έχει υποχρέωση, ως εταιρεία με σημαντική ισχύ στην αγορά, να τηρεί πλαφόν στο συγκεκριμένο τέλος, το οποίο όμως δεν έγινε σεβαστό από τον Οργανισμό για διάστημα 18 μηνών (28-2-2007 έως 13-8-2008). Αποτέλεσμα αυτή της καταχρηστικής πρακτικής ήταν να αποκομίσει ο Οργανισμός παράνομο όφελος (μεγαλύτερα έσοδα από τα νομίμως προβλεπόμενα) που υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 3,1 εκατ. ευρώ.

Συνεπής στη στρατηγική του για εγκαθίδρυση σκληρού τηλεπικοινωνιακού μονοπωλίου στην αγορά, την οποία «ευλογούν», αν δεν υπαγορεύουν, οι Γερμανοί της Deutsche Telekom, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι θα προσβάλει ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων και αυτή την απόφαση της Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών.

Πέραν της μάλλον «άτσαλης» προσπάθειας αμφισβήτησης της βασιμότητας της συγκεκριμένης απόφασης της ΕΕΤΤ, η διοίκηση του ΟΤΕ δεν αποφεύγει, στην ανακοίνωσή της, τον πειρασμό να μπει στην ουσία της αντιπαράθεσης των δύο πλευρών: «Θα ήταν προτιμότερο βέβαια η ΕΕΤΤ, αν στόχος της ήταν η προστασία του καταναλωτή και όχι η δυσφήμιση του ΟΤΕ, να άφηνε τον ΟΤΕ να κάνει εμπορική πολιτική», τονίζεται στην ανακοίνωση και προστίθεται ότι «ο ΟΤΕ προτείνει διαρκώς οικονομικά προγράμματα για μείωση τιμών, μεταξύ των οποίων και προγράμματα για κλήσεις προς κινητά, και κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, τα οποία καθυστερούν αδικαιολόγητα επί μήνες να εγκριθούν ή απορρίπτονται από την ΕΕΤΤ».
Ακολούθως, ο ΟΤΕ επισημαίνει ότι «από το Μάιο του 2008 έως και σήμερα, ο ΟΤΕ έχει καταθέσει στην ΕΕΤΤ οκτώ προγράμματα που αφορούν σε μειώσεις τιμών για τα οποία δεν έχει λάβει ακόμα έγκριση, μεταξύ των οποίων και προγράμματα για δωρεάν χρόνο ομιλίας για κλήσεις προς κινητά» και διαβεβαιώνει το καταναλωτικό κοινό ότι «διαρκής πρόθεσή του είναι η ορθή εξυπηρέτηση των συνδρομητών του και η συνεχής μείωση των τιμών προς όφελος των χρηστών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στη χώρα μας».

Στελέχη της ΕΕΤΤ τονίζουν, όμως, ότι πίσω από το υπερβολικό «ενδιαφέρον» του ΟΤΕ για τη «συνεχή μείωση τιμών» κρύβονται οι τυπικές μεθοδεύσεις μιας εταιρείας με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, που αποσκοπεί στην εξόντωση των ανταγωνιστών, με τελικό στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της δεσπόζουσας θέσης της και, τελικά, τη διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος που θα επιτρέπει στον ΟΤΕ τη μονομερή διαμόρφωση των τιμών και την επιβολή νέων επιβαρύνσεων στους καταναλωτές.
Οι ίδιες πηγές τονίζουν στο “Sofokleous.gr”, ότι ο ΟΤΕ, έχοντας αποσβέσει εδώ και χρόνια το κόστος ανάπτυξης του δικτύου του, είναι σε θέση να ακολουθήσει σήμερα τιμολογιακή πολιτική που θα οδηγήσει στην εξόντωση των εταιρειών που έχουν εισέλθει τα τελευταία χρόνια στην αγορά. Γι’ αυτό και η ΕΕΤΤ περνά πάντα από «κόσκινο» όλα τα τιμολόγια που υποβάλλονται προς έγκριση από τον ΟΤΕ, γνωρίζοντας ότι όποιο και αν είναι το όφελος που θα αποκομίσουν πρόσκαιρα οι καταναλωτές από τις μειωμένες χρεώσεις, οι συνέπειες στο μέλλον θα είναι δυσβάστακτες, αν ο ΟΤΕ επιτύχει το στόχο του, να εξοβελίσει τον ανταγωνισμό από την αγορά.
Δεν είναι τυχαία, άλλωστε, η πρόσφατη επίθεση του προέδρου της ΕΕΤΤ Νικήτα Αλεξανδρίδη, ο οποίος δεν δίστασε να επιτεθεί ανοικτά στην Telekom και τον… συνήθη αντίπαλό του, κ. Π. Βουρλούμη, επισημαίνοντας ότι η πολιτική τους οδηγεί στην εγκαθίδρυση σκληρού τηλεπικοινωνιακού μονοπωλίου. Με αφορμή τα προσκόμματα από πλευράς ΟΤΕ στη δημιουργία εθνικού δικτύου οπτικών ινών, ο κ. Αλεξανδρίδης είχε τονίσει ότι δεν είναι δυνατόν μία ξένη ιδιωτική επιχείρηση να εκβιάζει την κυβέρνηση μιας χώρας, επιδιώκοντας να ματαιώσει τη δημιουργία του δικτύου οπτικών ινών, γιατί αν αυτό δεν αναπτυχθεί, τότε ΟΤΕ και Telekom θα είναι ο μόνος όμιλος που θα διαθέτει βασικό δίκτυο.

Ο κ. Αλεξανδρίδης, στις ίδιες δηλώσεις του, είχε επισημάνει τους κινδύνους που δημιουργεί η πολιτική ΟΤΕ-Γερμανών, η οποία αποσκοπεί ευθέως στο κλείσιμο μικρότερων εταιρειών. «Είναι φυσικό να τον αγαπάνε οι υπεύθυνοι της D.T.», είπε ο κ. Αλεξανδρίδης χαρακτηριστικά για τον κ. Βουρλούμη, «και θα του στήσουν ανδριάντα στη μεγαλύτερη πλατεία της Βόννης, αν καταφέρει να κλείσει και τις υπόλοιπες εταιρείες»...

Από http://www.sofokleous10.gr