Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2009

Καθηλώθηκε η αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών



«Ξεμένουν από καύσιμα» οι παραδοσιακές «ατμομηχανές» της πληροφορικής, ήτοι οι φορητοί υπολογιστές και οι παιχνιδομηχανές, φρενάροντας το σύνολο των πωλήσεων του κλάδου το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Φορητοί υπολογιστές και παιχνιδομηχανές, που κατά παράδοση ευθύνονται για την αύξηση των πωλήσεων του τομέα των προϊόντων πληροφορικής, «δείχνουν κόκκινο» σε αξία κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2009 κατά -6,5% και -6,3% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι.

Αποτέλεσμα ολόκληρος ο τομέας να παρουσιάζει μείωση σε αξία της τάξης του 10,9%. Ερευνα της ....

GfK (δείκτης GfK TEMAX), που καταγράφει την πορεία της ελληνικής αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών το δεύτερο τρίμηνο του 2009 και παρουσιάζεται από την εφημερίδα Κέρδος, δείχνει ότι οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου παρέμειναν μεν σταθερές σε όγκο, +0,3%, αλλά παρουσίασαν σημαντική πτώση σε αξία, -15,8% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2008.

Οι συντάκτες της μελέτης διαπιστώνουν ότι κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων μηνών η αγορά «έχασε την ψυχραιμία της», λόγω της συρρίκνωσης των πωλήσεων και πλέον προσπαθεί να σώσει την κυκλοφορία μέσα στα καταστήματα, προσφέροντας χαμηλότερες τιμές. Αυτό έχει προφανείς αρνητικές επιπτώσεις στους τζίρους και τα κέρδη, ενώ επιπλέον ο πόλεμος των τιμών μεταξύ των μεγάλων παικτών, που συνεχίζεται για περισσότερο από έναν χρόνο, συμβάλλει ακόμα περισσότερο στην πτώση των τιμών.

Πάντως, όπως παρατηρούν οι συντάκτες της μελέτης, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρουσιάζει σημαντική βελτίωση από τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, γεγονός που μπορεί να επιτρέψει κάποια αισιοδοξία για το μέλλον.


Οι κλάδοι

Οπως προκύπτει από την έρευνα της GfK, η πτώση των τιμών επηρεάζει όλους τους τομείς της αγοράς με εξαίρεση τον τομέα των φωτογραφικών ειδών, που παρουσιάζει μία μικρή αύξηση της τάξης του 1,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2008. Από τους υπόλοιπους κλάδους, τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, οι τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά είναι εκείνοι οι τομείς που επηρεάζονται κατ' εξοχήν αρνητικά, με τον τελευταίο να πλήττεται περισσότερο εξαιτίας της πτώσης της τιμής της επίπεδης τηλεόρασης (Flat TV).

Στα φωτογραφικά είδη οι ψηφιακές κορνίζες, τα νέα gadgets, συνεχίζουν να διατηρούν τον τομέα «ζωντανό». Παρ' όλο που οι ψηφιακές κάμερες συνεχίζουν να παρουσιάζουν μία μικρή μείωση σε αξία (-4,2%), η συνεχής αύξηση πωλήσεων των ψηφιακών κορνιζών (+101,4%) τονώνουν την αγορά των φωτογραφικών και αποδίδουν θετικό αποτέλεσμα για το δεύτερο τρίμηνο του 2009. Πρόκειται για την ίδια ακριβώς εικόνα με το πρώτο τρίμηνο, αφού οι ψηφιακές κορνίζες λανσαρίστηκαν περίπου ενάμιση χρόνο πριν και ως εκ τούτου -σύμφωνα με την έκθεση - έχουν ακόμη περιθώριο για να δώσουν μία σημαντική ώθηση στην αύξηση των πωλήσεων.


Τηλεπικοινωνίες

Σύμφωνα με την έρευνα, στον τομέα των τηλεπικοινωνιών τα smart phones δεν είναι ικανά πλέον να κρατήσουν «ζωντανή» την αγορά. Για την ακρίβεια, η θετική απόδοση των smart phones, +156,3%, δεν ήταν επαρκής, για να εξισορροπηθεί η αιφνίδια και σημαντική πτώση των κινητών τηλεφώνων κατά -31,9%. Ως εκ τούτου, ένας τομέας που για πολλά χρόνια έδινε θετικά αποτελέσματα για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τους operators αυτό το τρίμηνο μειώνεται κατά 10,9%. Επίσης οι σταθερές τηλεφωνικές συσκευές παρουσιάζουν αρνητικά αποτελέσματα κατά 3% περίπου.


Επίπεδες τηλεοράσεις

Η αγορά της επίπεδης τηλεόρασης παρουσιάζει σημαντική μείωση το δεύτερο τρίμηνο του 2009 (-22,3%), για πρώτη φορά μετά την εισαγωγή της στην ελληνική αγορά, παρά το γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων παραμένει θετικός (+13%). Η επίπεδη τηλεόραση είναι η αντιπροσωπευτική κατηγορία στον τρόπο, με τον οποίο το λιανεμπόριο έχει αντιδράσει σε μία βραχυπρόθεσμη συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών. Περαιτέρω, η ώθηση των πωλήσεων αυτοκινήτων το δεύτερο τρίμηνο του 2009 βοήθησε την κατηγορία των συστημάτων πλοήγησης να ανακάμψει ξανά (+9,8%), ενώ τα USB παρουσίασαν μία σημαντική αύξηση (+36,5%). Εντούτοις η κατηγορία των USB είναι σχετικά μικρό τμήμα της αγοράς σε συνολική αξία, ώστε να επηρεάσει θετικά τα αποτελέσματα του συνολικού τομέα.


Μεγάλες οικιακές συσκευές

Με τον τομέα των οικοδομών να παρουσιάζει ακόμη χαμηλές επιδόσεις, παρά τα αισιόδοξα μηνύματα που δημιουργήθηκαν στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών συνεχίζει να «υποφέρει», παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 10,5%. Η κατηγορία των εντοιχιζόμενων συσκευών είναι φανερά η πιο επηρεασμένη από όλες τις κατηγορίες. Αναλυτικά οι απορροφητήρες (-18,1%), τα πλυντήρια πιάτων (-15%) και τα ψυγεία (-12,4%) είναι οι προϊοντικές κατηγορίες, που παρουσίασαν την μεγαλύτερη μείωση. Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα η κατηγορία των πλυντηρίων πιάτων ήταν θετική και η μεγάλη μείωσή τους χειροτέρεψε την απόδοση όλου του τομέα.


Είδη εξοπλισμού γραφείου

Τέλος, η μελέτη διαπιστώνει ότι οι εκτυπωτές έχουν παρουσιάσει μείωση κατά τη διάρκεια του έτους, αφού αντικαταστάθηκαν από τα MFD�s, επομένως η μείωση κατά 40,5%, παρ' όλο που είναι σημαντικά μεγάλη, αποτελεί λιγότερο έκπληξη από τη μείωση των MFD�s κατά 20,0% που συνεχίζουν να μειώνονται για δεύτερο συνεχές τρίμηνο με μεγαλύτερο ακόμη βαθμό απόκλισης.


Μικρές οικιακές συσκευές

Οπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, οι χαμηλές τιμές στις μικρές οικιακές συσκευές έγιναν ακόμη χαμηλότερες κάνοντας τον τομέα αυτό να «αγγίζει κόκκινο», με την αγορά του κλιματισμού να ενισχύει τα αρνητικά αποτελέσματα, παρά το πρόγραμμα επιδότησης. Αναλυτικά, εκμεταλλευόμενες την οικονομική αναταραχή, αρκετές φθηνές μάρκες ή και ιδιωτικά σήματα προσέφεραν μία ποικιλία μοντέλων κατά το τελευταίο τρίμηνο.

Αυτό μείωσε ακόμα περισσότερο τη μέση τιμή του τομέα οδηγώντας τα έσοδα σε καθοδική τροχιά (-3,8% χωρίς τον κλιματισμό). Η αγορά των κλιματιστικών συνέχισε να μειώνεται μήνα με τον μήνα έναντι του περασμένου έτους με ρυθμό περίπου 45% μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, όταν τέθηκε σε εφαρμογή το πρόγραμμα επιδότησης με την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό αύξησε τις πωλήσεις κατά την διάρκεια των δύο τελευταίων εβδομάδων του Ιουνίου, αλλά εξακολουθεί να παραμένει μικρή η διάρκεια της περιόδου αυτής, ώστε να μετατρέψει την κατηγορία πάλι σε ανοδική.

Η κατηγορία του κλιματισμού ήταν αρνητική για το 2ο τρίμηνο κατά 15,4% αναγκάζοντας όλο τον τομέα των μικροσυσκευών να παρουσιάσει απόδοση -11,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο δεύτερο τρίμηνο του 2008. Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης πρόκειται για το πρώτο τρίμηνο που βλέπουμε τέτοια αρνητικά αποτελέσματα από τον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών, ακόμη και αν εξαιρεθούν τα κλιματιστικά από τη σύγκριση.

http://www.nooz.gr/page.ashx?pid=9&aid=313658&cid=15