Σκοπός του blog είναι οι αλήθειες για αυτά που συζητάμε τόσο καιρό μεταξύ μας και μας προβληματίζουν.
Επίσης όσοι επιθυμείτε να δημοσιευθεί κάποιο δικό σας κείμενο,μαρτυρία ή ντοκουμέντο μπορείτε να το στείλετε στην παρακάτω διεύθυνση.
Όσοι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μπορείτε να στέλνετε τα email σας και τις παρατηρήσεις σας στο amoirakagem@gmail.com

Δείτε ΕΔΩ το blog της Ένωσης συνεργατών των εταιριών "ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ" και "COSMOTE Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε."

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

«Βουλιάζει» η αγορά παρά τις εκπτώσεις - Σε απόγνωση ο εμπορικός κόσμος


Μειωμένος κατά 20% ο τζίρος της λιανικής στον Πειραιά σύμφωνα με έρευνα σε εξέλιξη
Δ. ΧΑΡΟΝΤΑΚΗΣ | Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Μηνύματα απόγνωσης εκπέμπει η αγορά. Οι εκπτώσεις «βούλιαξαν» στην οικονομική κρίση και οι έμποροι αδυνατούν να κάνουν τον παραμικρό σχεδιασμό για τη χειμωνιάτικη περίοδο, που τυπικά αρχίζει με την είσοδο του Σεπτεμβρίου. Οι έμποροι θα έχουν την ευκαιρία σήμερα το μεσημέρι να μεταφέρουν με έντονο τρόπο τα όσα συμβαίνουν και όσα πρόκειται να συμβούν στον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Ι. Παπαθανασίου, στη συνάντηση που θα έχουν μαζί του εν όψει της ΔΕΘ. Πάντως εκτιμάται ότι στο σύνολο της αγοράς κατά μέσο όρο η μείωση των πωλήσεων στη διάρκεια

των εκπτώσεων ανέρχεται στο 15%.

Ενδεικτική περίπτωση είναι η πειραϊκή αγορά, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς (ΕΣΠ) λίγο πριν από την έναρξη των εκπτώσεων καταγράφηκε το οριστικό κλείσιμο 56 καταστημάτων λιανεμπορίου στο ιστορικό εμπορικό κέντρο της πόλης και επιπλέον 48 καταστημάτων σε συνοικιακούς εμπορικούς δρόμους. Και όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση «το ελληνικό εμπόριο είναι εμφανές ότι χρειάζεται μια ασπίδα προστασίας από την κρίση, ότι επιδιώκει ένα στοχευμένο σχέδιο ενίσχυσης και ότι ζητεί συγκεκριμένες ενέργειεςγια την ενίσχυση της ρευστότητας και την τόνωση της κατανάλωσης».

Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο ΕΣΠ, «ο τζίρος των λιανικών πωλήσεων σημείωσε σημαντική μείωση σε όλες τις κατηγορίες των καταστημάτων στην αγορά του Πειραιά».

Και σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα σχετικής έρευνας που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη παρά τα εντυπωσιακά ποσοστά των θερινών εκπτώσεων και «τις γενναίες μειώσεις των αρχικών τιμών» η μείωση των πωλήσεων στην αγορά του Πειραιά ανήλθε στο 20% περίπου. Οι πωλήσεις καθ΄ όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων ήταν σταθερά χαμηλότερες από πέρυσι και καθώς ήταν αναμενόμενο, φάνηκε ότι η οικονομική κρίση αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα της κίνησης των θερινών εκπτώσεων. Ο καταναλωτής ήταν φοβισμένος «λόγω έλλειψης ρευστότητας και από τον φόβο του για τις εξαγγελίες των φορολογικών μέτρων».

Υπάρχουν και ζημιές
Επίσης τα κεντρικά καταστήματα είχαν μικρότερη επισκεψιμότητα, λιγότερες πωλήσεις κατά 15% και αντίστοιχα μειωμένα κέρδη κατά 25% περίπου, ενώ πολλές επιχειρήσεις λιανικής δεν απέφυγαν τις ζημιές. Ενώ η μέση αξία αγοράς ανά απόδειξη μειώθηκε από πέρσι κατά 15% περίπου, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές ξόδεψαν λιγότερα χρήματα. Αλλά περιόρισαν τη χρήση των πιστωτικών καρτών, αφού το ποσοστό χρήσης των μετρητών από τους καταναλωτές έφθασε στο 70% και η χρήση των πιστωτικών καρτών περιορίστηκε στο 30%.

Ωστόσο το μείγμα προσφορών και εκπτώσεων δεν βοήθησε καθόλου, αντίθετα, μπέρδεψε την αγορά και έκανε τον καταναλωτή καχύποπτο και ίσως για πρώτη φορά την υψηλότερη αγοραστική κίνηση εμφάνισε η δεύτερη εβδομάδα αντί της πρώτης, που είναι το σύνηθες.

Αλλά και οι έμποροι ήταν απογοητευμένοι, αφού όπως σημειώνει ο ΕΣΠ «η περιρρέουσα οικονομική κατάσταση επηρέασε τη διάθεση και την ψυχολογία όχι μόνο του αγοραστικού κοινού, αλλά και των εμπόρων, με αποτέλεσμα πολλοί εν μέσω κρίσης και εκπτωτικής περιόδου να κλείσουν τα καταστήματά τους λόγω διακοπών!».

Εν τω μεταξύ σε δείγμα 100 πειραϊκών επιχειρήσεων λιανικής το 70% δήλωσε ότι μειώθηκε ο τζίρος τους, ενώ το 30% δήλωσε ότι κινήθηκε στα ίδια περσινά επίπεδα και φυσικά η μείωση των λιανικών πωλήσεων δεν έκανε διάκριση σε μικρά και μεγάλα καταστήματα καθώς η κρίση έχει συρρικνώσει όλα τα επίπεδα της ιδιωτικής κατανάλωσης. Οι πωλήσεις ανάλογα με την κατηγορία καταστημάτων μειώθηκαν σύμφωνα με το 50% των ερωτηθέντων από 15% ως 20% και σύμφωνα με το 40% άνω του 25%.

http://www.tovima.gr